Selamat Datang Tahun 2012



Salam pada semua penggunjung blog saya...alhamdulillah..tahun baru..hari yg baru..dan baru kini saya berkesempatan utk menulis lg..selamat tahun baru utk semua..apa azam tahun baru anda?ehehee selalu sgt dah kan kite dgr soalan mcm tu setiap kali tiba tahun baru..azam saya?semestinya ingin menjadi yg terbaik dlm apa jua bidang yg saya ceburi, ingin memberikan yg terbaik kepada semua terutama kepada Allah dan rasul dan kemudian, tentulah kepada keluarga, rakan2 dan semua insan di muka bumi..insyaallah aminn..dan  semestinya berharap dan berdoa sentiasa agar kehidupan saya dan org2 di sekeliling saya, sahabat di alam nyata mahupon di alam maya akan memperoleh keberkatan hidup dan rahmat dr yg ESA..kerana apabila hidup kite dlm rahmat dan diberkatiNYA, insyaallah apa jua dugaan dan rintangan yg mendatang akan dpt kite tempuhi dgn penuh rasa keimanan dan ketenangan dan seterusnya, kejayaan yg mendatang akan lebih bermakna..bkn kah itu lebih manis dan baik? 

Walau apa pun azam anda, saya doakan agar anda berjaya mencapai apa yang dihajati. Paling penting adalah berusaha 100% untuk mencapai apa yang dihajati.Lagipun, Allah melihat kepada usaha-usaha yang dilakukannya oleh hambanya.Ingatlah, kita mungkin mempunyai banyak plan, kalau kita gagal plan A, kita guna plan B dan seterusnya, tapi Allah mempunyai lebih banyak plan yang mungkin lebih baik untuk tanpa kita sedari.

Moga tahu baru ni membawa kebahagiaan yang lebih bahagia dari tahun-tahun sebelumnya buat diri anda dan keluarga anda. Moga tahun tahun baru ini membuahkan bermacam rupa kejayaan-kejayaan dalam hidup anda, sama ada kejayaan-kejayaan kecil atau kejayaan besar. Moga tahun 2012 ni kita berjaya merubah diri kita ke tahap yang lebih baik, moga kita berjaya membina peribadi yang lebih baik dari yang sebelumnya.


so, jom kite muhasabah diri sebentar sebelom lebih panjang langkah tahun 2012 yg akan kite terokai..

 

Muhasabah

Demi masa!!
Sesungguhnya seluruh manusia berada dalam kerugian.
 
KECUALI:
 
==> orang2 yang BERIMAN
==> orang2 yang BERAMAL SOLEH
==> berpesan2 dgn AL-HAQ (KEBENARAN)
==> berpesan2 dgn AL-SABR (KESABARAN)
moralnya, JGN lah kite jadi org2 yg rugi!
Amat-amatlah rugi, mereka-meraka yang termasuk dalam golongan yang telah diiktiraf Allah sebagai Golongan yang Rugi. Mahupun secara SEDAR atau TIDAK SEDAR.
 
 
masa akan terus berlalu...
Bagaimana dgn kita? Sedar atau tidak? Rugi atau tidak?
 
Pepatah arab ada menyebut; Waktu ibarat Pedang, sekiranya kamu tidak memotongnya, maka ia akan memotong kamu.
 
Sama-sama menuju Redha Allah~
 
Ibnzakaria
 
 
 
akhir kata..mohon maaf atas apa jua keterlanjuran saya sama ada secara tulisan atau perkataan atau apa sahaja..moga kite semua berada dlm rahmat Allah..jadikan apa jua yg berlaku dlm tahun2 lepas sebagai muhasabah diri yg terbaik utk kite tempuhi tahun baru dgn lebih baik..
 
nantikan lebih banyak entry dari saya ye :)
terima kasih kerana menyokong saya dalam perkongsian saya tentang kesihatan dan Shaklee ini..moga kite sama-sama beroleh kebaikan dr apa yg kite kongsikan..

 
salam sayang dari saya :)



I am Shaklee Malaysia Independent Distributor at Johor Bahru, Johor. Pertanyaan Lanjut:
Shaklee ID : 858049
No Telefon: +6012.714.2284
(sms/whatsapp/telegram)
Facebook : Beeha Yunos
Facebook Page: BeeLittleShoppe
Email : beeha4211@gmail.com
Blog : www.beehayunos.com

0 comments:

Post a Comment

 

Hot Item : Vivix


http://www.beehayunos.com/search/label/Vivix
Copyright © Healthy Me-Healthy You-Healthy Life | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in