Omega Guard utk semua-preggy mommy, kanak2, kawal kolestrol, utk jantung dan BYK lg!

salam semua..hari ni saya nak kongsikan tentang kepentingan omega atau DHA atau EPA dlm pemakanan seharian..kalau anda nak tau dan seperti yg pernah saya share sebelom ini, omega guard sesuai untuk semua, dari kanak- kanak, remaja, pelajar sekolah/ universiti, orang dewasa, wanita, ibu hamil, warga emas, warga tak emas dan semua golongan sebenarnya..

sebelum tu, saya kongsi sikit tentang omega guard ni. dari website shaklee:



OmegaGuard membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.
Penyelidikan menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal.*

Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal

OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.*

Minyak Ikan Terbaik Di Dunia
Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.*


menurut KKM, rakyat malaysia memang tidak mendapat bekalan omega-3 yang cukup pun..sebab tak banyak makanan yang membekalkan nutrient ini secara semulajadi . selain itu, minyak ikan sukar didapati secara terus dari ikan yang kita makan, pasal ikan kat laut dah banyak tercemar dengan merkuri, logam, dll. proses penyulingan yang teliti oleh shaklee memastikan asid lemak omega-3 dapat dikumpulkan sebaik- baiknya. dan hanya ikan laut dalam saja dipilih dengan teliti kerana ianya kurang tercemar.


omega guard untuk kanak- kanak

antara lemak penting yang mesti diambil oleh kanak- kanak semasa proses pembesaran mereka termasuklah alpha linolenik acid. badan kita tak dapat menghasilkan lemak ini dengan sendiri, jadi kena dapatkan daripada makanan seperti produk tenusu dan lemak sayuran. ianya ditukarkan kepada omega-3 yang sangat penting untuk pertumbuhan otak yang sihat dan cerdas. anak- anak yang sedang membesar sangat aktif minda mereka, dan minyak ikan akan merangsang otak mereka dengan lebih baik lagi. beri anak- anak kita omega guard bagi menyiapkan diri mereka dengan pelbagai proses pembelajaran samada formal di sekolah ataupun yang tidak formal melalui pergaulan dan keupayaan mereka menyerap maklumat di sekeliling mereka setiap hari.

omega guard untuk ibu hamil

perkembangan otak bayi adalah antara yang paling awal terbentuk ketika dalam kandungan. ibu perlu bersedia memberikan yang terbaik sejak bayi dalam kandungan lagi. di dalam sana, bayi yang menerima minyak ikan akan dirangsang perkembangan otaknya dengan lebih awal. memang ada kajian dijalankan ke atas ibu- ibu hamil yang mengambil jumlah minyak ikan yang berbeza, dan mendapati IQ anak- anak yang dilahirkan juga berbeza apabila mereka berusia 4 tahun. ibu yang ambil lebih banyak minyak ikan, melahirkan anak- anak yang lebih cerdas dan pintar. jangan tunggu dah keluar baru nak asah otak mereka ya, boleh mula dari dalam perut lagi!

Antara kepentingan Omega Guard yg lain :

- mencegah penyakit jantung
- mengawal kandungan kolestrol
- melegakan kesakitan sendi dan arthritis
- meningkatkan kualiti penglihatan
- melegakan eczema
- membantu mengawal berat badan
- menguatkan memori
dan macam- macam lagi....dan semua senarai di atas ni adalah sangat penting untuk kita kawal dan perbaiki sebelum dapat penyakit yang lebih mudarat. wallahualam...

lebih banyak rahsia dan kepentingan omega, klik disini



 Bagi anda yang ingin mendapatkan maklumat lanjut, boleh hubungi saya atau sms/whatsapp di talian 012-7142284 atau email ke bee4211@yahoo.com


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
I am Shaklee Malaysia Independent Distributor at Johor Bahru, Johor. Pertanyaan Lanjut:
Shaklee ID : 858049
No Telefon: +6012.714.2284
(sms/whatsapp/telegram)
Facebook : Beeha Yunos
Facebook Page: BeeLittleShoppe
Email : beeha4211@gmail.com
Blog : www.beehayunos.com

0 comments:

Post a Comment

 

Hot Item : Vivix


http://www.beehayunos.com/search/label/Vivix
Copyright © Healthy Me-Healthy You-Healthy Life | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in